
Kupno sprzętów poleasingowych w Polsce to nadal świeże i mało znane zagadnienie. Niewiele osób wie o takiej możliwości, a gdy już się dowie, ma wiele pytań. My omówimy dla Ciebie kwestię tego, czy przysługuje Ci gwarancja na poleasingowe urządzenia.
Zawsze jest jakieś zabezpieczenie
Decydując się na kupno sprzętu poleasingowego, trzeba liczyć się z tym, że wcześniej był on wykorzystywany w danej firmie. Przez to najpewniej minęły już jego standardowe 2 lata gwarancji od producenta. Jednak bez obaw, jeżeli kupujesz np. komputer od znanej, sprawdzonej firmy, ona również zapewni Ci gwarancję.
Może ona jednak nie być tak długa, jak w przypadku oryginalnie kupowanego sprzętu, ale z pewnością lepiej jest mieć tak niż żadną.
Rodzaj gwarancji door-to-door
Jest to gwarancja, na którą decyduje się naprawdę sporo firm, sprzedających produkty poleasingowe. Polega ona na pokryciu kosztów przesyłki uszkodzonego czy wadliwego sprzętu oraz jego naprawy przez sprzedającego.
Jest to bardzo wygodna opcja dla Ciebie, jako klienta, ponieważ możesz oddać produkt do naprawy praktycznie bez wychodzenia z domu. W dodatku to Ty podajesz miejsce, z którego sprzęt ma być odebrany więc może to być zarówno Twój dom, jak i miejsce pracy.
Poleasingowe urządzenie a prawa konsumenta
Niezależnie jednak od tego, czy kupujesz sprzęt od firmy, czy od osoby prywatnej, zawsze przysługują Ci prawa konsumenta. Nabywając dany przedmiot masz prawo sprawdzić, czy kupiony sprzęt jest zgodny z opisem sprzedającego i czy przypadkiem nie jest wybrakowany.
Jeżeli okaże się, że coś się nie zgadza, nie potrzebujesz żadnej gwarancji, żeby zgłosić taką sytuację. Warto jednak podkreślić, że sprawa ma się inaczej, kiedy kupujesz sprzęt do swojej firmy. Dzieje się tak, ponieważ wtedy nie obowiązują Cię prawa konsumenta, ale kodeks prawa cywilnego. W praktyce oznacza to, że należy dokładnie przeczytać umowę sporządzoną przez sprzedawcę, żeby jak najlepiej zadbać o firmę i nie dać się oszukać.